Blog

Despre Creier și Minte – Episodul 1: Computerul și sistemul de operare

Episodul 1: Computerul și Sistemul de operare

Ești viu și cunoști deja că ai creier. Ai învățat câte ceva despre creier la anatomie în clasa a 7-a. Sigur îți amintești măcar cum arată. Poate că îți amintești că are două emisfere, emisfera stângă și emisfera dreaptă. Poate nu mai știi din câte celule este creat și ce constituție are. E firesc să nu îți mai amintești asta. De fapt, să știi toate astea nu ajută prea mult în viața de zi cu zi la serviciu, în afaceri sau în alte activități.

Gândindu-te puțin acum la creierul tău, îți dai seama că el funcționează și își face bine treaba zi de zi și noapte de noapte fără ca tu să te gândești încontinuu la el. Așa e! Își face treaba pentru care a fost conceput și pus în funcțiune încă înainte de nașterea ta. Și va continua să-și facă treaba, să execute toate programele și comenzile automate instalate în trecut și pe cele pe care le vei instala în viitor.

Ne place să asemănăm creierul uman cu un „hard disk” al unui computer. Imaginează-ți un computer de dimensiuni uriașe, poate de dimensiunea orașului New York. Imaginează-ți ce capacitate de stocare și procesare ar avea acest computer. Oamenii de știință susțin că: „creierul uman are o așa putere de funcționare precum un astfel de computer gigant”.

Acum…, unui computer îi trebuie un sistem de operare, așa e? Altfel ar fi… doar un computer nefolositor, „o cutie” cu potențial nefolosit. Nu vom intra în detalii și dezbateri despre care sistem de operare este cel mai performant și mai eficient. Imaginează-ti doar că tu ai primit deja la computerul tău, numit Creier, cel mai performant sistem de operare, încă neîntrecut de nici un altul. Se numește Mintea umană.

Mintea este sistemul de operare. „Ai achiziționat” deja licența de funcționare încă înainte de naștere, pe termen nelimitat. Da, da! Nelimitat!

La fel ca și cu computerul de pe birou, învățăm să utilizăm „Computerul-Creier” și „Sistemul-de-operare-Minte” ale noastre puțin câte puțin, pe măsură ce le folosim. Învățarea aceasta începe de dinainte de naștere și continuă în anii fragedei copilării. În această perioadă, învățarea se realizează inconștient, dar automat. Computerul-Creier și Sitemul-de-operare-Minte activează și rulează programe instalate „din oficiu” precum programul respirației, al digestiei, al bătăilor inimii și circulației sângelui, al suptului, al digestiei, al activității intracelulare, al excreției, programe de percepție a temperaturii, a gustului, a intensității stimulilor luminoși, auditivi, al echilibrului și multe alte programe de care nu suntem conștienți. La naștere figurează în registrul de programe aproximativ 2.000 de astfel de funcții necesare adaptării „noului organism” în lumea fizică. Acestea rulează automat și asigură dezvoltarea individului și creșterea. Odată cu adaptarea, încep să fie instalate programe suplimentare prin natura existenței umane în lumea fizică. Începe cercetarea mediului înconjurător și adunarea de informații și stocarea acestora sub formă de „fișiere” (să le zicem astfel ca să respectăm analogia). Computerul-Creier înmagazinează și clasifică toate informațiile sub forma acestor „fișiere”. Începem să percepem spațiul și timpul, raportându-ne la ceea ce ne înconjoară. Descifrăm când e zi și când e noapte. Aflăm ce ne poate provoca durere și plăcere. Știm deja ce fel de gusturi preferăm sau ce culori ne încântă. Deosebim între zgomote, sunete și muzică. Programăm, programăm, programăm…

Influența majoră în programarea noastră timpurie este dată de exemplele oamenilor din jurul nostru: părinți, familie, prieteni de joacă, școală, educatori. Interacțiunea cu mediul este platforma pe care se programează toate aceste programe/ funcții.

Spre deosebire de computerul de pe birou, Computerul-Creier se programează prin repetiție. Adică vedem, auzim, simțim, facem lucrurile de suficient de multe ori până acestea devin programe funcționale de la sine. „Nu judecăm cu mintea noastră”. Le înmagazinăm pentru că „ne sunt servite”.

Specialiștii afirmă că 85% din programele noastre sunt instalate deja până la vârsta de 12-14 ani. 85%…!!!

În jurul acestei vârste începe să se dezvolte ceea ce numim „personalitate”. Aceasta vine/ apare odată cu intrarea în funcțiune a „Sistemului-de-operare-Minte” care începe să funcționeze activ, la început independent și bazat pe programele instalete anterior.

Să luăm un exemplu: dacă tânărul a asistat până la vârsta de 12-14 ani la multiple discuții în familie și în mediul său despre lucruri frumoase, proiecte de viitor, vise și scopuri de îndeplinit, un viitor plin de speranță etc., Mintea sa a programat și instalat în Creier acest tip de programe „în background” (scuze, așa e la calculatoare!) și va continua să ruleze acest program instalat prin repetiție și îi va influența comportamentul și deciziile viitoare conform cu setul de programe dominante instalate.

Un alt exemplu: dacă tânărul a luat parte la nenumărate discuții în contradictoriu, cu infinite argumentații și dezbateri pe ce funcționează și ce nu funcționează, pe cine este de vină și cine „plătește oalele sparte”, certuri, despre viața grea și neajunsurile de zi cu zi etc., va instala și memora acest set de programe și Mintea sa le va rula automat „în background” definind comportamentul și acțiunile viitoare ale individului. Ce să mai spunem despre un mediu violent sau unul plin de tot felul de vicii.

Credem că s-a înțeles ce am vrut să subliniem.

Așa se programează Computerul-Creier cu ajutorul Sistemului-de-operare-Minte până spre vârsta în care conștiența începe „să lucreze”. Și când începe să lucreze, filtrează și analizează totul prin prisma programelor instalate deja. E absolut logic!

Acum, continuând analogia cu computerul…, computerului îi trebuie up-grade din când în când și în mod uzual, periodic, îi trebuie câte o revizie pentru a fi curățat și reîmprospătat. I se dă câte un „refresh” și unor anumite computere, cu anumite sisteme de operare, li se efectuează ceea ce se numește „defragmentare”, adică o operațiune prin care „se repară” fișierele existente și se reașează în fluxul de funcționare corect. Această operațiune necesită un anume timp și o oarecare scoatere din uz a computerului. Sistemul de operare asistă și guvernează toată această operațiune pentru a avea succes.

Înțelegeți analogia? Sperăm că da!

Creierul are programele sale instalate și are nevoie de „up-grade” și de „defragmentare”. Și el trebuie oarecum ”scos din uz” și trebuie „defragmentat” pe baze regulate. Dacă la computer există o procedură standard, să știți că și la creier există o procedură standard. Mintea va asista și va guverna acest proces pentru beneficiul „sistemului”.

Cu alte cuvinte, cu mintea noastră, pe baza unei proceduri standard, putem să reîmprospătăm creierul și să reașezăm programele în fluxul corect de funcționare spre a ne fi bine și a funcționa la capacitate optimă din punct de vedere mental! Această operațiune se învață! De fapt, ea este funcțională în mod natural, dar noi nu prea am fost învățați să o folosim conștient. Necesită un antrenament și o repetare pentru a putea fi (re)programată, la rândul său. 

Metoda Silva vă învață să vă programați și să vă reprogramați mental astfel încât Computerul-Creier și Sistemul-de-operare-Minte să funcționeze la capacitate optimă. Cu ajutorul unor tehnici științific descoperite, probate și predate, la cursul Metoda Silva veți dobândi auto-controlul în ceea ce privește procedura de realizare a acestei operațiuni. Pe românește, veți învăța să lucrați cu creierul și mintea dvs. și să le puneți la treabă ori de câte ori doriți, în orice situație, pentru a obține ceea ce vă doriți.

În episodul următor, vă vom da câteva detalii despre cum se poate realiza acest proces, simplu și la îndemâna oricui. Vom vorbi un pic și despre obiceiuri și semnificația lor în viața fiecăruia dintre noi.

Pe data viitoare!

Vă așteptăm la unul dintre cursurile noastre SILVA IMMERSION pentru o experiență unică și un început de viață nouă!

Înscrieri și detalii pe www.focusdevelopment.ro.

Din ce în ce mai bine!

Cristi Lazăr

Silva Method Certified Instructor by Silva Mind Control International, Laredo, Texas, USA

Despre Creier și Minte – Episodul 2: Programe-tipar și Obiceiuri

Episodul 2: Programe-tipar și Obiceiuri

habits

Probabil am auzit cu toții zicala care spune că „ești suma obiceiurilor tale”. Ce sunt obiceiurile?

Obiceiurile sunt rezultatele în practică ale programelor dominante aflate în subconștient. Sunt programe automate care rulează și ghidează gândirea, vorbirea, acțiunile și reacțiile omului. Emoțiile se generează tot ca urmare a acestor programe dominante. Suntem cu toții suma obiceiurilor noastre.

Specialiștii afirmă că 90%, poate chiar 95%, din ceea ce gândim, vorbim, facem și simțim zilnic este AUTOMAT! Vă dați seama? 95%…!!!

O capcană în care cădem, unii mai des, alții uneori, este aceea de „a da vina”, de „a nu ne asuma”, de „a nega”. Este un model de gândire automat, creat pe baza unor programe-tipar care s-au instalat cu trecerea timpului prin convingerea că „ceea ce ni se întâmplă” este important. Și este important, într-adevăr, ceea ce ni se întâmplă. Doar de aceea am ajuns să discutăm despre asta… Dar, nu este cel mai important!

Specialiștii au constatat că „ceea ce ni se întâmplă” reprezintă aproximativ 95% din ceea ce trăim și experimentăm. Noi credem că ni se întâmplă și nu putem influența ceea ce ni se întâmplă. Este parțial adevărat, în opinia noastră.

Restul de 5% reprezintă „reacția noastră la ceea ce ni se întâmplă”, adică felul cum gândim, cum acționăm, cum vorbim, cum simțim etc. față de tot ce „ni se întâmplă”.

Unde credeți că putem influența viața noastră? În care dintre cele două segmente ar trebui să lucrăm pentru a schimba? Sperăm că ați răspuns „în cel de 5%”! Așa ar trebui să răspundem și acesta este răspunsul corect.

5% din „tot ce se întâmplă” este ceea ce putem schimba noi și asta este ceea ce ține de noi. Reacția noastră la ceea ce ni se întâmplă va crea și va întări rădăcina unui program-tipar care va influența pe viitor ceea ce ni se va întâmpla. Ufff… este mai dificil de explicat decât este de realizat…

Să încercăm un exemplu. Te afli într-o situație obișnuită, să zicem la serviciu în compania câtorva colegi și colege, unde se discută despre un coleg care nu este de față. Se bârfește, cum se zice pe românește. Colegii discută aprins și îți cer la un moment dat și ție să îți spui părerea. Aici intră în acțiune programul-tipar. Să faci ceea ce ai mai făcut, adică să participi la bârfa colectivă sau să iei atitudine, să-ți asumi o reacție diferită de programul automat și să-l schimbi?

Programul-tipar va genera în mintea ta gânduri precum: „mă fac de râs”, „dacă îi iau apărarea, mă vor bârfi și pe mine”, „mi-i transform în dușmani”, „vor avea o părere ciudată despre mine”, „voi cădea în dizgrație” etc. Gândurile acestea vor duce imediat la acțiunea de a rămâne în grup și a te „conforma” situației. Vei acționa în direcția a ceea ce ți s-a întâmplat și vei întări programul-tipar. De genul… „m-am nimerit acolo, ce puteam să fac?”

Să analizăm și varianta de schimbare prin activarea celor 5% care îți stau în putere. Realizezi că „ți se întâmplă” să te afli intr-un grup cu o atitudine și activitate nepotrivită. Iei măsuri mentale și te opui programului-tipar, gândind că nu îți este benefic să faci parte din acel grup legat de această situație. Decizi să nu stai în grupul care se ocupă cu bârfa și hotărăști să pleci dintre ei pentru a nu asista la bârfă. Acesta este momentul în care trebuie să înfrângi programul-tipar. Programul-tipar te îndeamnă la un obicei. Obiceiul este de „a sta în banca ta” care se traduce prin a fi în asentiment, de a aparține grupului, de a avea o anumită imagine în ochii altora, de a nu fi diferit, de a nu fi altfel.

Dacă vrei să schimbi cu adevărat, adică să folosești cei 5%, atunci fă și mai mult: spune-le colegilor tăi că nu este corect față de colegul lor să-l bârfească, spune-le că nu este frumos așa ceva și atrage-le atenția că tu nu vrei să stai cu ei dacă vor continua acest subiect! Eeee… E diferit, așa e?

Ce se va întâmpla mai departe? Schimbarea pe care ai făcut-o va determina un alt tip de reacție a colegilor. Fie te vor exclude, fie te vor admira și poate te vor urma. Asta nu o poți controla pentru că face parte din cei 95% „care ți se întâmplă”.

Mai departe vei putea să creezi un nou program-tipar care să conducă la obiceiul (sănătos) de a nu te asocia cu astfel de oameni și activități. De câte ori te vei afla în situații similare, vei întoarce frumos spatele și vei ieși din grup. Cu timpul, grupul va schimba subiectul dacă te va avea în preajmă. Și asta doar pentru că ți-ai folosit cei 5% cu care poți să faci ceva…

Ce alte obiceiuri putem schimba? Orice obicei se poate schimba pe baza identificării programului-tipar care îl conduce. Privitul fără rost la TV, pierdutul de timp la calculator fără folos, fumatul, mâncatul, leneveala, rosul unghiilor, reacția automată la un anumit stimul/ persoană și tot felul de situații care pot genera stres. Orice program-tipar și orice obicei poate fi schimbat!

Întregul proces duce la o creștere puternică a STIMEI DE SINE. Un nou obicei se va instala de acum și anume acela de a te respecta pe tine.

La CURSUL METODA SILVA învățăm să depistăm aceste programe-tipar și să le schimbăm după cum ne dorim. Cel mai important este să ne dorim să schimbăm. Învățăm să devenim conștienți de ele și apoi, prin tehnici specifice, le înlocuim cu alte programe-tipar benefice nouă. Și în acest caz, practica susținută desăvârșește procesul.

Una din tehnicile cele mai puternice ale cursului Metoda Silva este „Curățenia mentală”. O alta este „Frazele benefice”. „Controlul obișnuințelor” este o altă tehnică puternică. Toate acestea și multe altele le vom învăța la cursul Metoda Silva.

Sperăm că a fost interesant și de folos acest articol și că vă bate deja gândul să vă reprogramați viața cu ajutorul cursului Metoda Silva.

Vă așteptăm la SILVA IMMERSION – 4 zile care îți schimbă definitiv viața în bine! Găsiți programul cursurilor noastre și detalii pe www.focusdevelopment.ro

În episodul următor vom discuta puțin despre „supraîncălzirea computerului” și „încetinirea sistemului” ceea ce în cazul creierului și minții se numește stres și oboseală.

Din ce în ce mai bine!

Cristi Lazăr

Silva Method Certified Instructor by Silva Mind Control International, Laredo, Texas, USA

Add Your Heading Text Here

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

0
    0
    Coș de cumpărături
    Coșul tău este golÎnapoi la cumpărături